Sosyal Medya Danışmanlığı ve Sosyal Platformlar

Sosyal Medya markaların veya kişilerin hedeflediği topluluğa internet üzerinden fikirlerini, vizyonunu, amacını özgürce anlattığı platforma verilen addır.
Bu iş için farklı farklı platformlar bulunmaktadır. Bu platformlarda farklı yöntemler uygulanmaktadır. Kiminde fotoğraf ağırlıklı, kiminde videolarınız, kiminde ise söylemek istediklerinizi yazarak kullanılmaktadır.

Sosyal medya günümüzde basılı medya ve televizyondan daha fazla kullanılmaya başlanmış durumdadır. Ve bütün büyük firmalar artık bu işler için sosyal medya danışmanlığı almaktadırlar.

Sosyal Medya Danışmanlığının Yaptığı işler nelerdir?

İçerik Yönetimi: Sosyal medya hesaplarının canlı ve interaktif kalabilmesi için sürekli olarak beslenmesi gerekmektedir.

Sosyal Medya Takibi: Sosyal medyada sizin veya firmanız hakkında neler yazılıp çizildiği hakkında bilgi toplamak gerekir. Çünkü imaj için uygun olduğu gibi uygunsuz paylaşımlarda olabilmektedir.

İletişim: Sosyal medya hesaplarında takipçilerin yorumları ile ilgili olarak uygun yanıtların fazla gecikmeden verilmesi memnuniyet ve itibar için önemlidir.

Dijital Pazarlama: SEO uyumlu yazılar ve görselleri seçerek sosyal medya hesaplarını beslemek ve bu şekilde de arama motorlarında organik olarak üst sıralara çıkması için çalışmalar yapmak önemlidir.

Sosyal Medya Danışmanı Kimdir?

Sosyal Medya Danışmanı tecrübe ve donanımı ile sosyal medya içeriklerini takip eden ve oluşturacağı marka için stratejiler üreten kişiye denir. Günümüzde sosyal medya danışmanlığı yapan kişi grafik tasarımı, web yazılımı gibi işleri yapan kişi değildir. Genelde bu durum karıştırılmaktadır.

Sosyal Medya Hesapları Nelerdir?

  • Facebook
  • İnstagram
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Pinterst

başlıca platformlardır.

Sosyal Medya Danışmanlığı Nasıl Yapılmaktadır?

Konu ile ilgili olarak sosyal medyada araştırmalar yapılır. Analiz raporları çıkartılır. Bu araştırmalar sonucunda hedef kitleler belirlenir.

Hedef kitlelere göre uygun içerikler belirlenir. Hedef kitlelerin sınıflandırılmasına göre farklı farklı ulaşım yolları seçilebilir.

Hedef kitle ile sürekli olarak etkileşim halinde bulunarak hem yönettiğiniz sosyal medya sahibi marka hakkında hem de rakip firma hakkında bir takım bilgilere ulaşmaya çalışır.

Yukarıdaki maddelerde çıkan sonuçlara göre bütçe yöneterek sosyal medya için içerik üretimi konusunda yönlendirmeler yapmaya çalışır. Bunu yapar iken kurumsal kimlik için belirlenen stratejiler önceliğidir.

Yukarıda anlatılan konular sosyal medya danışmanlığı ile ilgili ana konulardır. Bunun yanında sektörü sürekli takip etmek en önemli konusudur.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Web sitenizi WordPress.com' da kurun
Başla
%d blogcu bunu beğendi: